Packlista

• Scoutskjorta och halsduk ( kolla märkenas placering)
  • Sovsäck
  • Liggunderlag
  • Hygienartiklar ( tvål, tandborste, tandkräm)
  • Handduk för ansikte och händer.
  • Diskhandduk
  • Badhandduk
  • Badkläder
  • Kalsonger/Trosor
  • Strumpor
  • Träningsoverall eller liknande
  • Pyjamas
  • Sweatshirts / långärmade tröjor
  • T-shirts
  • Shorts
  • Jeans
  • Varm tröja
  • Regnkläder
  • Gummistövlar
  • Bekväma skor att byta med
  • Lägerbålsfilt, om du har
  • Tallrik, djup och flat (tallrikslåda och storkåsa )
  • Kåsa
  • Bestick
  • Hajkbricka
  • Ficklampa ( extra batterier)PS. Glöm absolut INTE flytvästen!

Tänk på att:

• Fundera över om du verkligen kommer att behöva allt Du packar ner.
  • Det är DU SJÄLV som skall på hajken/lägret/övernattningen så packa ner så mycket att Du själv orkar bära Din packning.
  • Ledarna har själva med sig packning och hjälper inte Dig att bära Din packning.
  • Ta inte med en massa godis därför att det tar bara en massa plats, Du kommer inte orka äta riktig mat när den serveras och ledarna knycker det bara och käkar upp det själva!

Scoutdräkten

Vi scouter känns lätt igen när vi bär den blå scoutskjortan eller andra blå scoutkläder. På scoutskjortan fäster vi märken för att berätta vad vi gjort, tillhörighet och vilka intressen vi har.

Grundplaggen i scoutdräkten är en scoutskjorta -t-shirt, -piké med märken och scouthalsduk med sölja. När alla har samma kläder ser man inte vem som är fattig eller rik och det skapar gemenskap. Det finns många andra grupper som också skaffar sig gemensam tröja eller dräkt för att markera sin grupptillhörighet och för att stärka sammanhållningen, till exempel fotbollslag.

Köp scoutdräkten

Du kan köpa scoutdräkten, scoutmärken, andra snygga scoutkläder och massor av coola scoutprylar i Scouternas egen shop.

Kolla gärna med kåren eller avdelningen innan du handlar. Det är tex. vid köp av scoutskjorta läge att beställa ”grundmärken” samtidigt.

[bifogade-filer]